بهبود دستگاههای ردیاب سلامت با پردازنده های جدید سامسونگ
نوشته شده توسط : علی افشار

به عقیده سامسونگ وقت آن رسیده که دستگاه های ردیاب سلامت کاری بیش از کنترل ساده ضربان قلب را انجام بدهند. روز گذشته این غول دنیای تکنولوژی اعلام کرد که قصد دارد تولید انبوه تراشه جدیدی را آغاز کند. این تراشه می تواند پنج ویژگی زیستی را در کاربر اندازه گیری کند: مقدار چربی بدن، توده عضلانی ، ضربان قلب، دمای پوستی و سطح استرس (البته منظور از استرس میزان تعرق کاربر است). سامسونگ این تراشه را Bio-Processor نامیده و دستگاه های سلامتی که با استفاده از این پردازنده تولید می شوند طراحی فروشگاه اینترنتی در نیمه اول سال 2016 راهی بازار خواهند شد.

دستگاه های ردیاب سلامتی که در سال 2015 ارایه شدند نتوانستند انتظارات کاربران را برآورده کنند. در گزارشاتی که پیش از عرضه اپل واچ ارایه شده بود امیدوار بودیم که اپل بسیاری از این قابلیت ها را در ساعت هوشمند خود گنجانده باشد، ولی در نهایت کنترل ضربان قلب تنها علامت زیستی بود که اپل واچ می توانست کنترل کند. حالا کاملا مشهود است که سامسونگ قصد دارد پیش از سایر شرکت های فعال در این عرصه به این پیروزی دست یابد و دستگاه های ردیاب سلامت خود را با قابلیت های بسیار بیشتری ارایه دهد. ولی سوال این است که آیا پردازنده Bio-Processor واقعا می تواند پاسخگوی ادعاهای سامسونگ باشد.

به احتمال زیاد این پردازنده جدید سامسونگ به زودی در یک محصول پوشیدنی سامسونگ خودنمایی خواهد کرد ، ولی از آنجایی که سامسونگ سایر شرکت های تولید کننده پوشیدنی های هوشمند را نیز مورد خطاب قرار داده به نظر می رسد که آمادگی عرضه این پردازنده را به سایر تولیدکنندگان نیز دارد.

سامسونگ ادعا می کند که این پردازنده را می توان در انواع گجت ها مانند دستبندها و چسب های ردیاب سلامتی به کار برد.باید منتظر سال 2016 و معرفی محصولات جدید شرکت ها باشیم تا از صحت ادعاهای سامسونگ مطلع شویم.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: